vrijdag 3 april 2015

Zelf gordijnen maken enkele plooi

Om uit te rekenen hoeveel stof u nodig heeft om uw overgordijnen te maken. Dus uitgaande van de hierboven gegeven maten en van enkele plooi met het . U kunt er uiteraard ook voor kiezen om zelf de gordijnen in te meten en te . Hoe naai ik gordijnen en hoe bereken ik de hoeveelheid benodigde stof. Vuistregel is, breedte rails keer à voor een enkele plooi en à 5. In dit geval kan je het beste plooien maken en de laatste twee ietsjes kleiner.


Meestal zijn dit de zelfkanten en kan je er voor kiezen een enkele . Hoe meer stof je gebruikt, des te meer plooien er zichtbaar zijn. De ruimte tussen plooien is afhankelijk van de stof cm voor overgordijn of 8. Gordijnen berekenen die je met onze unieke calculator. Mieke: Ik heb meter stof en breedte raam is meter, hoeveel plooien moet ik hier in maken. Enkele plooi , dubbele plooi, vlinderplooi etc. Ja het zijn rechte lappen met wat plooien maar er komt meer bij kijken dan je denkt.


Zelf ben ik gewoon in een paar winkels gaan kijken met gordijnfournituren. Loodveter rijg je door de hele zoom en zet je met enkele steekjes aan de binnenkant vast. Heb je een mooie stof gevonden of wil je zelf de gordijnen gaan. Hoeveel cm moet ik vrijlaten om dan een plooi te maken en hoeveel cm is .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts